Grafiki na Facebooku odgrywają niezwykle ważne zadanie. Wykorzystuje się je do promocji marki, ale też uatrakcyjnienia swojego osobistego profilu. Każdego dnia na platformie publikowane są miliony zdjęć, obrazków, infografik, plakatów i innych form graficznych. Aby jednak były atrakcyjne i jakościowe, musza odpowiadać wytycznym platformy co do rozmiaru. Sprawdź, jakie są aktualne zalecenia i poznaj wszystkie szczegóły o grafikach na Facebooku w 2022 roku!
Co musisz wiedzieć o grafikach na Facebooku?
Świat mediów społecznościowych ma swoją specyfikę, którą jedni uwielbiają, inni krytykują. Mowa tutaj o publikacji doskonałych zdjęć, dopracowanych grafik, efektownych materiałów wideo. Nie będziemy skupiać się na tym, jakie wartości niosą te materiały i jakie cele realizują, ponieważ to bardzo indywidualna, a zarazem złożona kwestia. To, co jednak interesuje nas najbardziej z technicznego punktu widzenia, to wysoka jakość publikowanych materiałów. Zdjęcia i grafiki powinny być wysokiej jakości, dostosowane pod względem rozmiarów do wytycznych platformy Facebook. Pozwoli to na ich prawidłowe wyświetlanie na różnych urządzeniach.
Wymiary grafik na Facebooku 2022
-
Zdjęcie profilowe
Zalecenia Facebooka co do grafiki na zdjęciu profilowym mówią, że powinna mieć ona wymiary co najmniej 170 x 170 pikseli. W tym rozmiarze będzie ona prezentowana na desktopie, a na smartfonach będzie to 128 x 128 pikseli. Rekomendowanym wyborem są 800 x 800 pikseli, dzięki czemu można liczyć na najlepszy efekt.
-
Zdjęcie w tle na profilu
Facebook cover powinien mieć wymiar minimum 400 x 150 pikseli, a optymalnie 851 x 315 pikseli. My natomiast polecamy zdecydować się na wymiar 820 x 360 – tego typu grafika będzie dobrze prezentowała się na desktopie, ale też na urządzeniach mobilnych.
-
Zdjęcie w tle grupy
Facebook zaleca, by był to wymiar 1640 x 856 pikseli. Tu jednak należy pamiętać, że elementy ze środka tła wyświetlają się zarazem jako miniatura grupy, co ma znaczenie na etapie planowania układu graficznego.
-
Zdjęcie w tle wydarzenia
Tło wydarzenia to nic innego, jak odpowiednik tradycyjnego plakatu. Ma więc spełniać zadanie informacyjne, a przy tym ciekawić i zachęcać do udziału. Zwykle zawiera takie informacje, jak nazwa wydarzenia, miejsce, data. Odpowiedni wymiar sprawi, że nic nie zostanie ucięte. Zalecany przez Facebooka wymiar to 1200 x 628 pikseli.
-
Posty na osi czasu
– Zalecany wymiar grafik w postach kwadratowych: 1200 x 1200 pikseli
– Zalecany wymiar grafik w postach pionowych: 640 x 960 pikseli
– Zalecany wymiar grafik w postach poziomych: 1200 x 900 pikseli
– Zalecany wymiar grafik w postach z linkiem: 1200 x 628 pikseli
– Zalecany wymiar grafik w postach typu pokaz slajdów: 1280 x 720 pikseli
-
Facebook Stories
Wedle zaleceń Facebooka, minimalne wymiary powinny mieć 500 x 890 pikseli, my jednak zalecamy by była to rozdzielczość 1080 × 1920 pikseli.
-
Wymiary reklam na Facebooku
– Standardowa reklama graficzna: 1200 x 628 pikseli lub 1200 × 1200 pikseli
– Reklama karuzelowa, kolekcja lub w marketplace Facebooka: 1080 x 1080 pikseli (minimum 600 x 600 pikseli)
– Reklama dla polubień strony: 1200 × 444 pikseli lub 1080 x 1080 pikseli,
– Reklama Facebook Stories i Messenger Stories: 1080 x 1920 pikseli lub 1200 x 628 pikseli.