Wszystkie szczegóły o grafikach na Facebooku w jednym miejscu

Grafiki na Facebooku odgrywają niezwykle ważne zadanie. Wykorzystuje się je do promocji marki, ale też uatrakcyjnienia swojego osobistego profilu. Każdego dnia na platformie publikowane są miliony zdjęć, obrazków, infografik, plakatów i innych form graficznych. Aby jednak były atrakcyjne i jakościowe, musza odpowiadać wytycznym platformy co do rozmiaru. Sprawdź, jakie są aktualne zalecenia i poznaj wszystkie szczegóły o grafikach na Facebooku w 2022 roku!

Co musisz wiedzieć o grafikach na Facebooku?

Świat mediów społecznościowych ma swoją specyfikę, którą jedni uwielbiają, inni krytykują. Mowa tutaj o publikacji doskonałych zdjęć, dopracowanych grafik, efektownych materiałów wideo. Nie będziemy skupiać się na tym, jakie wartości niosą te materiały i jakie cele realizują, ponieważ to bardzo indywidualna, a zarazem złożona kwestia. To, co jednak interesuje nas najbardziej z technicznego punktu widzenia, to wysoka jakość publikowanych materiałów. Zdjęcia i grafiki powinny być wysokiej jakości, dostosowane pod względem rozmiarów do wytycznych platformy Facebook. Pozwoli to na ich prawidłowe wyświetlanie na różnych urządzeniach.

Wymiary grafik na Facebooku 2022

  • Zdjęcie profilowe

Zalecenia Facebooka co do grafiki na zdjęciu profilowym mówią, że powinna mieć ona wymiary co najmniej 170 x 170 pikseli. W tym rozmiarze będzie ona prezentowana na desktopie, a na smartfonach będzie to 128 x 128 pikseli. Rekomendowanym wyborem są 800 x 800 pikseli, dzięki czemu można liczyć na najlepszy efekt.

  • Zdjęcie w tle na profilu

Facebook cover powinien mieć wymiar minimum 400 x 150 pikseli, a optymalnie 851 x 315 pikseli. My natomiast polecamy zdecydować się na wymiar 820 x 360 – tego typu grafika będzie dobrze prezentowała się na desktopie, ale też na urządzeniach mobilnych.

  • Zdjęcie w tle grupy

Facebook zaleca, by był to wymiar 1640 x 856 pikseli. Tu jednak należy pamiętać, że elementy ze środka tła wyświetlają się zarazem jako miniatura grupy, co ma znaczenie na etapie planowania układu graficznego.

  • Zdjęcie w tle wydarzenia

Tło wydarzenia to nic innego, jak odpowiednik tradycyjnego plakatu. Ma więc spełniać zadanie informacyjne, a przy tym ciekawić i zachęcać do udziału. Zwykle zawiera takie informacje, jak nazwa wydarzenia, miejsce, data. Odpowiedni wymiar sprawi, że nic nie zostanie ucięte. Zalecany przez Facebooka wymiar to 1200 x 628 pikseli.

  • Posty na osi czasu

– Zalecany wymiar grafik w postach kwadratowych: 1200 x 1200 pikseli

– Zalecany wymiar grafik w postach pionowych: 640 x 960 pikseli

– Zalecany wymiar grafik w postach poziomych: 1200 x 900 pikseli

– Zalecany wymiar grafik w postach z linkiem: 1200 x 628 pikseli

– Zalecany wymiar grafik w postach typu pokaz slajdów: 1280 x 720 pikseli

  • Facebook Stories

Wedle zaleceń Facebooka, minimalne wymiary powinny mieć 500 x 890 pikseli, my jednak zalecamy by była to rozdzielczość 1080 × 1920 pikseli.

  • Wymiary reklam na Facebooku

– Standardowa reklama graficzna: 1200 x 628 pikseli lub 1200 × 1200 pikseli

– Reklama karuzelowa, kolekcja lub w marketplace Facebooka: 1080 x 1080 pikseli (minimum 600 x 600 pikseli)

– Reklama dla polubień strony: 1200 × 444 pikseli lub 1080 x 1080 pikseli,

– Reklama Facebook Stories i Messenger Stories: 1080 x 1920 pikseli lub 1200 x 628 pikseli.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułProblemy ze wzrokiem

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here